pepparkakor och vindrutetorkare

Vaknar  av att min tå bultar, kollar på den ser ut som den är bruten, känner efter den är hård men inte bruten bara  svullen och rödblå.
denna dag har inte  varit den bästa  må jag säga..  bakar  mandelkakor höll på att bränna 3 plåtar, men klarar mej på håret. Fattar inte grejen  med att jag glömde 3 plåtar,  när man nästan bränner första brukar man ha koll, men hade jag de?  Efter de  bestämmer  jag Jenny och Karro att vi ska  baka pepparkakor, på väg mot Jenny ser jag inget för att det är is på vindrutetorkarna,  försöker få bort isen med vanten men icket lossnar den,  tar tag i  vindrutetorkaren och  släpper den mot rutan, som jag trodde att isen skulle  trilla av,, nej utan hela  vindrutetorkarbladet  hoppar av. Jenny sitter i bilen och skrattar, jag försöker få på vindrutebladet  men de fastnar inte utan de är borta en grej...  Jag ringer febrilt till mamma, men inget svar..  Tar modet ringer min far, möts av en arg man, som säger att jag måste fixa nya.. jag och Jenny åker mot  Forslunds, går in genom fel dörr och säger till mannen i disken  "jag vill ha en sån här" samtidigt som jag håller upp vindrutebladet.  han i kassan ler.  han frågar vad jag har för bil, vilket år den är gjord och vad jag har för reg-plåt. Tror ni att jag kan det, PMY...? Nä  Jenny är  räddaren i nöden.. varför  hon kan min reg-nummer  det vet jag inte?  500 kr fattigare, fast med de  nya vindrutetorkaren  ser vi som hökar igen. Vi bestämmer vi oss för att de blir inga pepparkakor utan det blev fika istället hos Karro, blev ändå pepparkakor och kaffe som fika. När jag sen ska hämta upp mamma i stan blev det bilkö på bilkö.. arg, trött och alldeles för varmt i bilen.  ultimata dagen ...
500 kr för en plastgrej, nått man måste ha iaf!
Kvällen blev  bästa på ett tag!  Madrass race!!   är typ helt slut i  benen  av allt spring upp och ner!!
tack alla för att gjort mej på bra humör!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0