Home...

Jag älskar att sitta INOMHUS efter fyra dagar utan tak över huvudet.
Anlände till ammarnäs måndag,Mån och tis var det superbra väder. Ons tors lite sämre och natten till idag så STORMADE det, att tältet stod kvar var ett under, och på morgonen vaknade vi med snö på marken och fyra i ett tremannatält (tycker synd om dom som bara blev två). Men en helt okej vecka. :) Dock så ser mitt ansikte ut som om jag har fått en allergisk reaktion, kanske har jag det, mot att vandra.?

Topp tre på saker man saknar i vildmarken 
1. En toalett
2. En varm säng
3. Mat som inte är typ utgångsdatum aldrig

Lite tips till er som tänkt ge er ut i fjällvärlden
1. Vandra inte om du är sjuk
2. Gör du ändå det ta med tio liter nässpray
3. Tycker du att du har tagit för mycket godis med dig, ta med dig dubbelt så mkt
4. Vädret går från sommar till storm och vinter, så ta med allt från bikini och shorts till skoteroverallen
5. Försök att träffa av gropen och gräv inte igen den efter dig, det är fler som vill använda den!!
6. Planerar du en topptur, planera en dag men gå gärna dagen innan så kanske du får bra väder
7. Går ni på led, håll ett litet avstånd till personen innan, 3 sekunder brukar vara lagomt, annars får du svårt att stanna om den innan gör en pallnit






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0