Olivia

Riktigt drygt att ha sådana fruktansvärt jobbiga skador pch eftersom jag tjatar om de så ofta är det ju lika bra att berätta lite vad det innebär.
Började med att jag fick riktigt ont i mitt knä, gick till en naprapat & kiropraktor. Hade tydliga tecken på Schlatterknä. En typ av ofarlig "sjukdom" inte riktigt men det kallas så, vanligast att få när man växer och överanstränger knäna och tränar mycket. Vanligt mellan åldern 8-15. Den beror på att lårmuskelns senfäste blivit inflammerat. Det märks på så sätt att knölen nedanför knät svullnar upp smärtar och ömmar. (Därför jag klagar på mina 3 knäskålar) Behandlas med att byta sport eller gå till sjukgymnast. Personligen slutade jag fotboll och fortsatte med ridningen och basket. Verkar vara endast ridning som hjälper.

Fortsatte med smärta i nacke, knät, gick sedan över till klick i höften och ont i ryggen, gick återigen till naprapat, kiropraktor, läkare. Resulterade i uttöjt ledband? Nu på senaste tid har ryggen tagit mer skada efter ett par onödiga fall från hästryggen (Där allt troligtvis började). Har gått hos sjukgymnast ett bra tag men tränar nu på egen hand. Klarar inte av att vara i det där gymmet, alldeles för tråkigt. Har lite låsningar i ryggen som jag måste gå och fixa till lite då och då. Synd att det är så fruktansvärt dyrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0