year 09

Började med en nykter nyårs hos Emma, med orangehår och allt.


18års fest hos Emma


Hemavan med Olivia


Fyllde 18, dagen efter blev det första starten med ny tävlingskamrat Kompis


Åkte skidor med klassen i Xantal dagar, tror det var i Vougga


Kom hem, klarade körkortet och kunde slänga den äckliga gröna skylten

Fick låna mormors bil för att hon skulle operera sig, körde bil kanske lite för mkt för att vara miljövänlig. Att basen sprängdes var ganska väntat.



Tävlade lokala dressyr med Herr Kompis, resultaten var alltid samma, antingen jättebra eller sist(utesluten), hann även med en sista lokal hopptävling på ponny.


Firade midsommar


Fick ett sommarjobb, på ett demensboende. Trivdes faktiskt ganska bra.


Chillade med mina friends


Stadsfest och trästocks, plus och minus.


Stensjön, som nu är sålt och våran tradition därmed bruten.


Någon gång i juli augusti så slutade jag rida Royal en tid med en väldigt go och glad häst tog slut


Jag, Olivia, Emma och Anton bokade resa till turkiet och åkte den 16 augusti om jag inte minns fel. En helt spårad resa men ruskigt kul. Vad jag lärde mig var att inte dricka drinkar av okända, detta slutade med ambulansfärd till sjukhuset och räkningar kring jul.


HT 09 började, har aldrig haft slappare schema. En vandring i Ammarnäs(?) med klassen. Den bjöd på allt från sol och svettningar till snö och frossa.


Tävlade Kompis i dressyr och hoppning för sista gången och därmed är mina ponnyår slut.


Efter flera månaders väntan så fyllde tillslut även senbarnen 18 och vi kunde följas allihopa ut




Det var väl mitt år 2009 i korta drag. Ett år med plus och minus.
Imorgon firar jag nyår med mina vänner och så hoppas vi på ett ännu bättre 2010. Vet redan nu att mycket kommer att förändras men det mesta är troligtvis till det positiva.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0